Գարնանային պարտեզ
- Մարտի 1-ապրիլի 9` «Ձոն մայրիկին» ստուգատես- ցուցահանդես
- Մարտ 1-31` Աղայան+ Ռոդարի» ստուգատես:
- Մարտի 1-31` Ծաղկազարդ-ծառզարդարը կրթական պարտեզում.
- Մարտի 1-3131` «Մարզական մայրիկների ձոնը» ստուգատես
Նախակրթարանի բակ—պարտեզը խնամված է, կոկիկ՝ պտղատու ծառերով, գեղեցիկ բույսերով, խնամված խոտածածկ տարածքով: Սաները, սովորողը մասնակից է պարտեզի խնամքի աշխատանքներին: Մեկանգամյա օգտագործման ձեռնոցները և աղբի տոպրակները բակում միշտ ձեռքի տակ են: Դա մշակույթ է, որ ձևավորվում է վաղ մանկությունից, երբ երեխան ինքն է մաքրում, խնամում, մշակում այդ միջավայրը՝ մեծի ու փոքրի հետ, ուսումնասիրում է, ճանաչում: Բացօթյա կրթական միջավայրն ունի առանց ցանկապատերի, բաց, կանաչ լանջեր, ոռոգման և խմելու ջրի համակարգ։ Ամեն տարի իրականացվող գարնանային և աշնանային ծառատունկերին սաները ծնողների հետ մասնակից են դառնում որևէ օղակի, հատվածի ստեղծմանը՝ վարդենիների պուրակ, բալենու այգու հիմնում: Կարևոր է նրանց անմիջական շփումը հողի հետ, երբ հայրիկի կամ մայրիկի հետ փխրեցնում են հողը, փոս փորում, տնկում միասին ընտրած տնկին, ջրում: Բակային աշխատանքների համար ունենք սաների չափսերին համապատասխան գյուղատնտեսական գործիքներ` փոքրիկ բահեր, փոցխեր, փխրիչներ, թաղարներ, մաղեր, տարբեր չափի տարաներ, ցնցուղ, թաթավոր կշեռքներ, խոշորոցույցներ և այլ պարագաներ: Երեխաները գարնան սկզբից մինչև ուշ աշուն լինում են բակում և տարաբնույթ աշխատանքների միջոցով ճանաչում բնությունը:
- Ես իմ ծառն ունեմ պարտեզում»
Ծառատունկ-ծաղկատունկ.Ծառ է տնկում յուրաքանչյուր երեխա: Ծառատունկին մասնակցում են ծնողները, տատիկներն ու պապիկները: Յուրաքանչյուր երեխա ունենում է իր ծառը: - Ջերմոց լաբորատորիա. «Թաղար» նախագիծ
- Օրվա եղանակի դիտարկում. դիտարկում ենք օրվա եղանակը, դրա փոփոխությունները, բլբլում ենք մեր տեսածի մասին:
Ի՞նչն է փոխվում, երբ եղանակը ցրտից տաք է դառնում:
Ի՞նչն է տեղի ունենում ծառեր, խոտերի, թռչունների… հետ :
Մեկ շաբաթ լուսանկարում ենք օրվա եղանակը և համեմատում ձմռան հետ :
Ի՞նչ գույն է ձմեռը, Ի՞նչ գույն է գարունը:
Ինչո՞ւ ձմռանը սերմ չեն ցանում:
Ինչո՞ւ են սերմը հողի մեջ ցանում…
8:45-9:30 -Առավոտյան ծես Ընդունելություն
9:30-10:00 —Մարզական «Բարև,ես …», ռոդարիական մարզական խաղեր:
10:00-10:30—Նախաճաշ
12:30-13:00—Ճաշ
15:30-16:00- Հետճաշիկ: Ես կարողանում եմ… (Ես կարողանում եմ ինքնուրույն լվացվել,հագնվել,սպասքադրել և հավաքել-մաքրել): Շաբաթը մեկ օր ծնողն է նախաճաշ պատրաստում։
Օրվա 4 հերթապահները նախապատրաստում են նախաճաշի, ճաշի և հետճաշիկի սեղանը
10:30-10:40-Զբոսանք: Ամեն օր նախաճաշից հետո պտույտ-ծանոթացում մաքուր օդում, բակում, թաղում, մոտակա տարածքներում:10:40-11:20`
Բնագիտական գործունեություն (սերմնացան,ցանում ենք կանաչիներ)
Տեխնոլոգիա
Այլընտրանքային նկարչություն
Երգեր՝ «Գնացեք, տեսեք», «Զարկ բոլճիկ», «Օր պար», «Ախ գարուն է»
Հեքիաթ-ներկայացում. Ջ.Ռոդարիի հեքիաթների խառնաշփոթ
Աղայանական շարք`…Աղայան+ Ռոդարի» ստուգատես (շրխկան, երգ, ոտանավոր,խաղ, շարժում…) Ծիտը և բազեն, Սագ, Կատու,Հավիկ
Ոտանավորներ, ասիկներ, ճվիկներ զատկական խաղիկներ
Ազգային խաղիկներ «Անձրև»
Ծափխաղեր֊բառխաղեր` օրինակ՝«Ուտելիք,չուտելիք» (երեխաներից մեկն ուտելիքներ է ասում, մյուսները ծափ են տալիս, ընթացքում՝ շփոթեցնելու համար, չուտելիք է ասում։ Ով ծափ տվեց՝ նա պարտվում է)։
13:00-15:00- Քուն (Աստղափայլ օրորներ):16:00-15:00— Ազատ գործունեություն հաջորդ օրվա անելիքների քննարկում, տուն ճանապարհել:
Բառախաղ`«Հանդիպեցին բառն ու բառը» (Ես իմ չսիրած կամ սիրած բառն եմ ասում, դու՝ քոնը: Արի՛ միացնենք: Օրինակ` մուկ, հաչալ, սխտոր, ուտել. Սխտոր ուտող մուկը հաչում էր)
«Բառախաղ`«Հանիպեցին բառն ու բառը» (Ես իմ չսիրած կամ սիրած բառն եմ ասում, դու՝ քոնը: Արի՛ միացնենք: Օրինակ` մուկ, հաչալ, սխտոր, ուտել. Սխտոր ուտող մուկը հաչում էր)
Ընտանեկան նախագծեր
- «Քաղաքային թափառումեր»
- «Սեբաստացի ծնողների պատումները»
- «Մարզական ընտանիք»
- «Հեքիաթասաց հայրիկ, մայրիկ, տատիկ-պապիկ»
- «Դաստիարակի օրագիր»
- «Համեղ ծիսական խոհանոց»
- «Ազգային ընտանեկան խաղիկներ»
01.03.2023-03.03.2023
- Հ. Թումանյան «Մարտ» ոտանավորի խաղ- բեմադրություն:
- Թեման՝ «Իմ մայրիկը», նկարում և պատմում են մայրիկի մասին:
- Պատրաստում ենք ծաղկաման պլաստմասե շշերով և թելերով
- Ինքնագլորների երթ
- Իմ մայրիկը ( սաները նկարում են իրենց մայրիկներին և պատմում նրանց մասին )
06.03.2023-10.03.2023
- Զբոսանք այգում (խոշորացույցով դիտարկում ենք բողբոջները)
- Ջ, Ռոդարի «Ալիսա–գլորիկը»( խոհանոցային գործունեություն, թխում ենք Ալիսա -գլորիկ )
- Ղ. Աղայան «Արևի հրամանը»
- Տաք և սառը բառեր
- Երաժշտական պարապմունք
- Մարզական պարապմունք
13.03.2023-17.03.2023
- Անվանական ծառատունկ.(սաները ծնողների օգնությամբ կտնկեն իրեն անվանական ծառը)
- Պատրաստում ենք Պապյե-մաշե
- Թելերով ռոդարիական զարգացնող խաղեր
- Այց ագարակ, կենդանիների խնամք
- Զրույց ՝ «Գարուն»,տարվա եղանակները
- Շրխկանների պատրաստում
20.03.2023-24.03.2023
- Ազգային խաղերը֊«Անձրև» ֊ Կարկաչաներով սկսում են կամաց շրխկացնել -անձրևը նոր է սկսվում: Հետզհետե ուժեղացնում են շրխկոցները — անձրևը ուժեղանում է:Շրխկոցներին միանում են ոտքերի հարվածները — անձրևը շատ ուժեղ է:
Ոտքերի հարվածները դադարում են, կարկաչաները հետզհետե մեղմացնում են շրխկոցները: Քիչ անց անձրևը դադարում է: Շարունակում են միայն կլթկլթացնել լեզվով` հետզհետե դանդաղեցնելով ու կամացացնելով:«Կարկաչա» ֊ Երկու երեխա կանգնում են իրար դիմաց, ձեռքերը պահում կրծքի ուղղությամբ, արմունկները ծալած, ձեռքերի ափերը նայում են իրար: Երեխաները ձեռքերը այդ դիրքով մոտեցնում են իրար: Նրանցից մեկի ձեռքը հայտնվում է մյուսի ձեռքերի մեջտեղում, իսկ մյու ձեռքը «նայում» է դիմացի երեխայի ձեռքի հակառակ երեսին:— երեխաներից մեկը ծափ է տալիս՝ ափերի մեջ առնելով դիմացի երեխայի ափն ու հակառակ երեսը.
— նույնն անում է մյուս երեխան:Խաղում են «Կարկաչա» երգի ուղեկցությամբ` երգի ռիթմով:
Կարելի է խաղալ նաև այլ ռիթմիկ երգի կամ երաժշտության ուղեկցությամբ կամ առանց երաժշտության:
Պատրաստում ենք Զատկական օրացույց
- Ծաղկազարդը եկե՜լ է:Եկե˜լ է, եկե˜լ է:
Նուրի-նուրին եկե˜լ է:
Եկե˜լ է, եկե˜լ է:
Նուրի-նուրի, ի՞նչ կուզես:
Կթան կովից եղ կուզեմ,
Չալ հավից հավկիթ կուզեմ,
Երկնքից ամպեր կուզեմ,
Ամպերից անձրև կուզեմ:
Որ մեր ուզած տա մեզի,
Անձրև իջնի վեր ձեզի:
27.03.2023-31.03.2023
- Ձու դատարկոցի, փչոցի
- Զատկածառի պատրաստում
- Երաժշտական պարապմունք
- Զատկական ասույթներ
- Զատկական խոհանոց
- Երաժշտական պարապմունք
- Տեխնոլոգիա,ձու, ճուտիկ, զատիկ
- Ածիկացան
Երկուշաբթի`Ջրաղացպանի օր: «Խնոցի-հարոցի» խաղը
Երեքշաբթի`Խաղում են «Հիմար-իմաստունի» վիճակի արարողություն
Չորեքշաբթի չիք-օր է: Այդ օրը հիմնովին մաքրում են խմբասենյակը, բակը, շրջապատը` աղբը չիք են անում:«Չիք-չիք» են խաղում: Յուրաքանչյուրը երկու քար է վերցնում: Դրանք քսում են իրար և ասում._Չիք-չիք, մուկը չիք,_Չիք-չիք, մոծակը չիք
Հինգշաբթի: Այդ օրը այգեպանները, վերցնելով կացինը, այգի են մտել և վատ բերք տվող ծառերի բնին կացնի բութ կողմով հարվածելով` վախեցրել. «Բերք ես տալու, տուր, թե չէ` կկտրեմ»:
Ուրբաթ: Մանկական խոհանոցում բոլորը միասին զատկական կերակուրներ են պատրաստում, Զատկի ձվերն են ներկում:
-
- Զատկեզատի˜կ է, նավակատի˜կ է, չամչեհատի˜կ է:
- Կարմիր ձու տուր, կարմիր օր տամ:
Մարիամ խաթուն
Մարիամ խաթուն, Մարիամ խաթուն,
Իջի մեր տուն, իջի մեր տուն,
Ես քեզ կտամ նուշի կթուն:
-Զատիկ, զատիկ, նավակատիկ, արի նստի մեր տան մոտիկԱկլատիզ
Տի˜զ- տի˜զ, Ակլատիզ,
Մազդ բիզ-բիզ, Ակլատիզ,
Պասը գնաց, Զատիկն եկավ,
Այծն էլ խոտը կերել է
-Ակլատիզը փետելով
Զատիկը շուտ չես բերի:Ամսվա ծիսական երգեր՝ Զատկական երգերի փաթեթ